Thema-avond / 28 oktober

24-10-2021

Thema-avond in de Bibliotheek Leerdam: Leerdam-West (deel 2), ten noorden van de Tiendweg /
donderdag 28 oktober 2021

Deze avond wordt verzorgd door Jos Slieker.

Twee jaar geleden verzorgden wij een avond met als thema Leerdam-West, Achter de pijp.
Deze avond Leerdam-West deel 2; het gedeelte ten noorden van de Tiendweg.

We beginnen met een overzicht van de bebouwing in Leerdam vanaf 1560 t/m 2018. Hierdoor krijgen we een beeld van hoe de stad is gegroeid, waarna we inzoomen op Leerdam-West: het gedeelte ten noorden van de Tiendweg.

Onze wandeling start bij de Patrimoniumwijk, gevolgd door Koreawijk, Joost de Jongestraat en de straten daartussen. We komen ook bij het Europaplein, de bomenbuurt, de Ambonezenwijk, het Leerdam Sport terrein, de Castor en Pollux flats en tot slot de nieuwe wijk Broekgraaf. Uiteraard worden de scholen niet vergeten en krijgen wat winkeliers zoals Kleppe en Lemmen een plaatsje in het verhaal, evenals nog wat andere bedrijfjes en winkels. Tot slot volgt een filmpje van de wijk.

De foto’s die u te zien krijgt zijn afkomstig uit de Beeldbank van de Historische Vereniging Leerdam.
Op onze Beeldbank zijn inmiddels ruim 14.000 foto’s te bekijken en er komen regelmatig nieuwe bij. Heeft u zelf nog oude  foto’s? Neem ze mee! We voegen ze graag toe aan de Beeldbank.

Tevens is er de mogelijkheid voor aanschaf van onze publicaties.

En kent u iemand die geïnteresseerd is in de geschiedenis van Leerdam, Schoonrewoerd, Kedichem en Oosterwijk, maar nog geen lid is van onze vereniging? Neem hem/haar dan mee naar de bibliotheek.  Nieuwe leden zijn van harte welkom.

Wij zien u graag in  de Bibliotheek  Leerdam, Dokter Reilinghplein 3, 4141 DA Leerdam, aanvang 20.00 uur.
Ook niet-leden zijn van harte welkom.

Toegang is gratis, maar vanwege het aantal beschikbare plaatsen verzoeken wij u zich voor deze avond aan te melden. Dit kan via e-mail naar [email protected].
En heeft u last van Corona gerelateerde klachten? Blijft u dan thuis.