VERSLAG FOTO-EXPOSITIE SCHOONREWOERD 10 + 11-12-2010

Vrijdagavond 10 en zaterdagmiddag 11 december leek het wel of er in Schoonrewoerd een reünie plaats vond.

In "De Lichtkring" bij de Gereformeerde Kerk aan de Dorpsstraat werd een foto-expositie gehouden om belangstellenden kennis te laten maken met het fotoboek Schoonrewoerd 1880-1980.

Er was een doorlopende voorstelling van zo’n 100 foto’s (in het boek komen er 750) en die kon rekenen op veel herkenning van de aanwezigen. In twee zalen waren uitvergrootte foto’s te zien. Deze waren ook te koop voor EUR 67,50. Dit als bijdrage in de kosten om deze publicatie te kunnen realiseren. Onder het genot van een kopje koffie of thee en wat lekkers kwamen ook vele oud-Schoonrewoerders langs die elkaar soms jaren niet gezien hadden.

We hebben ook bezoekers gezien die er vrijdagavond waren en zaterdagmiddag weer terugkwamen.

Behalve dat het gezellig druk was, was deze expositie vooral ook bedoeld om reserveringen voor Schoonrewoerd 1880-1980 te krijgen, zodat we een beeld zouden hebben of we uit zouden komen met het geplande aantal te drukken exemplaren. Er werden heel wat boeken gereserveerd, dus in dit opzicht mag de foto-expositie zeker geslaagd genoemd worden.

Er is een flink aantal foto’s van de expositie verkocht, maar er zijn er nog een paar over.

De kosten voor een foto zijn EUR 67,50 en de afmetingen zijn ca. 50 x 50 en 50 x 75 cm.

Heeft u interesse? Neem dan even contact op met Trudi Middelkoop (trudi.middelkoop@gmail.com

of telefoon 641758). Zij kan u precies vertellen welke foto’s er nog over zijn.

Overigens bestaat er nog steeds de mogelijkheid het boek te sponsoren. U krijgt hiervoor een naamsvermelding in het boek met eventueel uw logo. Neemt u hiervoor even contact op met de voorzitter.

De planning is dat Schoonrewoerd 1880-1980 in maart 2011 klaar zal zijn.

Degenen die het boek besteld hebben krijgen te zijner tijd informatie waar het afgehaald kan worden. Uiteraard kan het boek ook aan u opgestuurd worden, maar dan komen er wel verzendkosten bij.

Actuele informatie is ook altijd te vinden op deze website.

Overigens kunnen reserveringen voor Schoonrewoerd 1880-1980 nog steeds gedaan worden. Dat gaat heel makkelijk via onze "Winkel" op deze website.

De giftenpot werd door de bezoekers niet

vergeten. Ook werden vele reserveringsformulieren ingevuld en kunnen we een sponsor toevoegen aan de lijst.

100 Foto's van de ca. 750 die in het fotoboek

komen werden in een doorlopende voorstelling getoond.

De foto's met korte omschrijving.